آیا می دانید مصرف بیشتر میوه و سبزی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد؟

بین مصرف کم میوه و سبزی و خطر ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت رابطه مستقیم وجود دارد.
 بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت مصرف میوه و سبزی بدلیل اینکه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر غذایی هستند عامل محافظتی برای سلامت محسوب می شوند. مکانیسم عملکردی آنها شامل افزایش حساسیت به انسولین است، که به نوبه خود در کاهش خطر ابتلا به دیابت نقش دارد.

مصرف انواع میوه و سبزیجات سبز و زرد مثل هویج، اسفناج، کاهو، کدو تنبل، هلو، شلیل، زردآلو و ... که غنی از فیبر غذایی هستند باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2می شوند.

مصرف روزانه میوه و سبزی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. فلاونوئید موجود در میوه ها از طریق کاهش مقاومت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند.

کمبود منیزیم باعث کاهش حساسیت به انسولین و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود. منابع غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز )اسفناج(، لوبیا سبز، آواکادو، موز و انجیر خشک می باشند.

بتا کاروتن و لیکوپن از مقاومت به انسولین پیشگیری می کنند.

منابع غنی از بتاکاروتن شامل هویج، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کدو تنبل،گرمک، لوبیا سبز و کلم بروکلی می باشند.لیکوپن نیز در گوجه فرنگی، هویج، هندوانه، گریپ فروت، فلفل دلمه ای و کلم قرمز وجود دارد.

/ 0 نظر / 32 بازدید